Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

bahn-hove

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Streekbiercafés
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
paresoner
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2007 11:49 am    Onderwerp: bahn-hove Reageer met quote

te hove, aan het station (what's in a name)
alle trappisten, behalve de westvleteren
aangename sfeer en spellekes
en zeer schappelijk van prijs
en de barman wil de klanten bijstaan met info over de bieren die hij serveert, dus de bedoeling zit al zeker goed lijkt me...

en in mortsel zou er een cafe "ambassadeur van orval" worden binnenkort, ik dacht iets in de trant van "breughel" ofzo? iemand die iets meer weet, en waar dat cafe juist is:)?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tripel7
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2007 12:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Das goed om weten,

als de treinen weer eens niet op tijd rijden Wink... .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
breughel

BerichtGeplaatst: Zo Dec 21, 2008 6:19 pm    Onderwerp: Re: bahn-hove Reageer met quote

paresoner schreef:
en de barman wil de klanten bijstaan met info over de bieren die hij serveert, dus de bedoeling zit al zeker goed lijkt me...

en in mortsel zou er een cafe "ambassadeur van orval" worden binnenkort, ik dacht iets in de trant van "breughel" ofzo? iemand die iets meer weet, en waar dat cafe juist is:)?

ja,mijn nonkel is ambassadeur van orval,idd in café den breughel in mortsel.dat is gemeenteplein 6.heel makkelijk te bereiken met de tram vanuit antwerpen,20 minuutjes (tot het einde) als je uitstapt kijk je ernaar..
Naar boven
Danny Van Tricht
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Dec 22, 2008 9:20 am    Onderwerp: Re: bahn-hove Reageer met quote

breughel schreef:
paresoner schreef:

ja,mijn nonkel is ambassadeur van orval,idd in café den breughel in mortsel.dat is gemeenteplein 6.heel makkelijk te bereiken met de tram vanuit antwerpen,20 minuutjes (tot het einde) als je uitstapt kijk je ernaar..

De Ambassadeur lijst 2009 vermeldt geen enkel café in Mortsel ....

cheers

Danny
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Dec 22, 2008 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het 'bi Ghodt' ook niet weten in Mortsel. Den Breughel tapt bier maar is geen biercafé te noemen. Dat dit café Ambassadeur van Orval zou worden, doet me versteld staan. Soit, het kan wel zijn dat ze er Orval schenken, geen idee.
Spijtig dat het bier Oud Godje verdwenen is (enkele jaren geleden was hij er nog en nu niet meer).
Dat in Hove is goed om weten, wanneer we weer eens uit wandelen gaan.
Tripel7
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Dec 24, 2008 11:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog zo'n leeg flesje Oude Godje, zonder kroonkurk denk ik. Dus als iemand die nog heeft ... . Denk zelfs dat het om een origineel bier ging. Zou best gewoon een standaard gouden kurk kunnen geweest zijn ook... .
Naar boven
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2009 10:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren zag ik in een 'local' hier in Mortsel verdorie het bier 'Oude Godje' in een kartonnen geschenkverpakkingetje staan (2 flesjes en 1 glas). De kroonkurk was goudkleurig-geel en vermeldde de houdbaarheidsdatum (09/05/09).
Het etiket vertelt weinig over het bier zelf (6 vol.%?) maar enkel over de herkomst van de naam en over het feit dat je de Stad Mortsel steunt door dit bier te drinken (hoe dat gebeurt, is me volstrekt een raadsel, tenzij de winst in de gemeente-, euh, stadsregisters wordt opgenomen). Een politieke stunt die niet smaakt of de heropstanding van het Oud(e) Godje?
Tot proeven kwam ik gisteren niet, omdat er al enkele lekkere kabouterkes in de weg zaten.
Ongetwijfeld wordt vervolgd!
Danny Van Tricht
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2009 11:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:
Gisteren zag ik in een 'local' hier in Mortsel verdorie het bier 'Oude Godje' in een kartonnen geschenkverpakkingetje staan (2 flesjes en 1 glas). De kroonkurk was goudkleurig-geel en vermeldde de houdbaarheidsdatum (09/05/09).
Het etiket vertelt weinig over het bier zelf (6 vol.%?) maar enkel over de herkomst van de naam en over het feit dat je de Stad Mortsel steunt door dit bier te drinken (hoe dat gebeurt, is me volstrekt een raadsel, tenzij de winst in de gemeente-, euh, stadsregisters wordt opgenomen). Een politieke stunt die niet smaakt of de heropstanding van het Oud(e) Godje?
Tot proeven kwam ik gisteren niet, omdat er al enkele lekkere kabouterkes in de weg zaten.
Ongetwijfeld wordt vervolgd!

En van die kaboutertjes ize je alles dubbel, post je alles dubbel .... Very Happy

Serieus Pijp, we kijken uit naar meer info ! Laat ze smaken ... !!!

Danny
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Tripel7
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 07, 2009 11:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

En hou graag dat stoppeke voor mij bij!
Naar boven
Kapazakaph

BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 4:13 pm    Onderwerp: oudegodje Reageer met quote

Hebben vorige week oudegodje gedronken. Viel idd zeer goed in de smaak bij de meesten van ons clubje. Erg vol smaak voor een biertje van amper 6°.

Is volgens de gazet maar vanaf eind februari openbaar te koop, maar bij de biersteker albo op de vredebaan in Wilrijk heb ik er vorige week bakken van zien staan. Voor een enkel flesje was het maar 85cent...

Grtz
Naar boven
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 7:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onlangs dit juweeltje van een café bezocht.
Gezellige sfeer, gevarieerde bierkaart (te bescheiden voor zotte beergeeks), perfectionistische bediening, grappige locatie.
Gezelligheid troef op een vrijdagavond: bont plaatselijk gezelschap tussen 20 en 70 jaar.
Bieraanbod: de vaten zijn niet spectaculair. Aan de toog kleven stickers met daarop: AB Inbev Free Zone. Vele trappisten, enkele geuzes, enkele minder bekende streekbieren en soms interessante suggestiebieren (o.a. Saison du Meyboom van Zennebrouwerij).
Twee sympathieke, prettige gestoorde heren trachten iedereen te voorzien van het nodige bier. Ze leveren een vlekkeloze, perfectionistische bediening (o.a. zelfs bierkaartjes, aangepast aan de bestelde bieren!).
De locatie is een oud treinstationgebouw, dat van Kontich.
Wat blijkt nu? Het café gaat verdwijnen, omdat de patron met de gezondheid sukkelt en de stress niet meer aan kan. Sluiting vermoedelijk in februari of maart 2017. Echt jammer!!!! Overnemer gezocht!!!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Streekbiercafés Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: