Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Rodenbach - Oud Zottegem- 20 tot 25jaar oud - drinkbaar?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Bierkelder
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen De Duvel

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 8:34 am    Onderwerp: Rodenbach - Oud Zottegem- 20 tot 25jaar oud - drinkbaar? Reageer met quote

Beste leden,

Ik ben nieuw hier, geen bier expert, drink gewoon graag bier Smile
Ik zit met een vraag en probeer hier een antwoord te vinden bij jullie experten.
In mijn kelder heb ik 3 flessen staan : 1x 1,5l Rodenbach en 2x 0,75cl oud Zottegem. De Rodenbach is 25 jaar oud en Zottegem schat even oud.
Kan ik deze nog drinken en zouden jullie dit doen?

Aan de moderators, is mijn eerste keer en hoop dat dit bericht in de bierkelder terecht komt Smile excuses indien het even verkeerd loopt. Moet het forum nog gewoon worden.

Groeten

Koen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 3:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom alvast op dit forum.
De grapjassen onder ons gaan nu zeggen dat dit bier ondrinkbaar is, zelfs een gevaar voor de volksgezondheid dat je verplicht bent te laten afvoeren bij voorkeur liefst door dezelfde forumleden.
Iets serieusere mensen, zoals ik, zullen je vertellen dat bier nooit gevaarlijk kan zijn. Verouderd bier kan soms slecht smaken (hangt sterk af van hoe het bier bewaard is) maar dan giet je het maar weg. Je brengt er zeker je gezondheid alvast niet mee in gevaar.
Ik raad aan, indien mogelijk, de bieren te degusteren parallel met een jongere variant. Zo kan je de twee beter met elkaar vergelijken.

grtz
Bart
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2017 5:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hadden ook eens een dergelijke oude fles Rodenbach, maar dat was geen groot succes. Het bier was niet slecht en zelfs nog herkenbaar als Rodenbach, maar daar was het ook mee gezegd. Met Oud Zottegem geen ervaring. Zoals Bart zegt, zeker proberen. Tip: Gouden Band veroudert wel heel goed
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2017 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook welkom!
Rodenbach wordt gepasteuriseerd en niet gefilterd. Dit heeft een invloed op de veroudering.
Werd de gewone Rodenbach 25 jaar geleden gebotteld op 1,5 liter-flessen? Of is het een Rodenbach Grand Cru?
Rodenbach Grand Cru veroudert prima ondanks het bovenstaande, Rodenbach niet zo geweldig (maar toch).
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Bierkelder Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: