Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Beerlovers Bar (A'pen)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Streekbiercafés
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Jul 08, 2016 10:23 am    Onderwerp: Beerlovers Bar (A'pen) Reageer met quote

Even onder de aandacht brengen:
http://www.gva.be/cnt/dmf20160625_02357032/nieuwe-beerlovers-bar-heeft-twaalf-wisseltaps-en-130-soorten-bier

Ben is eveneens Zytholoog bij Amuse Geuze en sinds 2 weken eigenaar van dit veelbelovend concept.

Te ontdekken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 8:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben tijdens 't openingsweekend (inmiddels ook alweer twee maanden geleden) eens gaan kijken. Fijne, hippe kroeg, in een zeer kleurrijke Antwerpse wijk. Misschien niet superevident met de wagen (hoewel: overdekte betaalparking vlakbij) maar openbaar vervoer (tram, trein, bus) en goddomme zelfs ne cinema en een zollozie op bierpulworpafstand.

Fijne selectie tapbieren, met hoge wisselfrekwentie. Denk Gollem zonder de Begische commerciële bieren en je weet weet wat je kan verwachten. Ben houdt zijn FB pagina netjes up to date, dus als je die volgt weet je wat er zoal op de tap zit.

't Is dat ik niet zo vaak in die coté vertoef, anders was ik er allang vast klant.

Also: supersympathieke bediening, die met plezier en galantesse zowel de verstokte biergeek als de schuchtere cervesiamaagd adviseren en bedienen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 10:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad een TOP-adres!
karma-liet
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 5:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

unclebrazzie schreef:
in een zeer kleurrijke Antwerpse wijk

het is net vanuit welk standpunt je dit bekijkt he... ik als 'nuchtere' hollander noem het gewoon een getto. niet dat ik daar bang ben ofzo, ik ben wel wat gewend, maar ik benoem het wel gewoon.
verder is het een leuk zaakje hoor, maar net iets te afgelegen voor mij om er echt vaker naar toe te gaan. bovendien, tegenwoordig zijn zelfs bij gollem dezelfde bieren te verkrijgen.

edit; ik lees het nog eens, maar het klinkt wel heel zuur wat ik zeg!
ik bedoel het niet zo. hoe meer van zulke geweldige zaken, hoe beter. ik bedoelde alleen dat ik als toerist zeg maar, daar niet zo snel zou komen. voor ieder ander is het natuurlijk top.
het grappige was dat, toen ik daar zat, iedereen aan of of ander wazig belgisch bier zat, terwijl ik juist die heerlijke ipa`s en stouts wilde proeven, aangezien je die niet overal kan krijgen.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 7:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een getto zou ik het niet durven noemen. De wijk is fel veranderd de laatste jaren. Strenger toezicht op drugsgebruik en dealen hebben hun werk gedaan.
Een straffe zaak als Beerlover's Bar erbij is een pluspunt om ook een ander publiek aan te trekken. Vanaf Centraal station Astridplein oversteken, door de Chinese straat en je bent er, niks getto aan vind ik.
karma-liet
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 8:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Een getto zou ik het niet durven noemen. De wijk is fel veranderd de laatste jaren. Strenger toezicht op drugsgebruik en dealen hebben hun werk gedaan.
Een straffe zaak als Beerlover's Bar erbij is een pluspunt om ook een ander publiek aan te trekken. Vanaf Centraal station Astridplein oversteken, door de Chinese straat en je bent er, niks getto aan vind ik.

Het verhaal van de buurt kon ik. Maar alsnog waren ik en de andere 10 gasten daar wel de enige blanken zover je kon zien hoor. Ik ben geen rascist maar heel uitnodigend was het niet. Ik vroeg me ook al af hoe erg de buurt eruitzag voor deze opknap beurt.
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 06, 2016 9:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

karma-liet schreef:

edit; ik lees het nog eens, maar het klinkt wel heel zuur wat ik zeg!

Oh I hear you, en het is één van de redenen waarom ik daar weinig kom. Niet bepaald de toeristische hoek van Tstad (hoewel...Zoo, Aquatopia etc...). Maar het is effectief een levendige buurt, waar een bezig uitgaansleven plaatsvindt. Of 't een goeie locatie is/was voor een beergeekpub zal de toekomst uitwijzen, maar laat ik stellen dat de gemiddelde semi-hippe Antwerpse caféganger die buurt zeer zeker frekwenteert en net minder geneigd zal zijn in de Gollem (smack in the middle of tourist-trapped Antwerp) te belanden.

Overigens: wie in die buurt zou verzeilen: in de Van Wezenbekestraat (aka Chinatown ) heb je nog échte Chinese restaurants. Aanraderke. Serieuzentechtig waar.
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 06, 2016 10:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen vrijdag was ik er.
De laatste tijd worden we wel meer verwend, maar dit schiet er toch bovenuit. Correct geserveerd met de nodige uitleg.

Toen ik er was, had Ben ondermeer op vat:
Must Kuld van Pőhjala (Esteland)
Holy Cowbell van Beavertown (UK)
NOA van Omnipollo (Zweden)
Session IPA van Kees (NL)
Kaffestout van Mikkeller (BE-DE)

Vind je toch niet zo vaak.
Ben totaliseert met heel wat internationale kennis en flair.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Streekbiercafés Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: