Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Brugs Bierfestival 2-3 februari 2013
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Bierfestivals & andere bierige aktiviteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 10:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, maar de jury moet streng zijn. Punten weer ingetrokken, want het moet 'Przewalski' zijn. Just is just Cool

Manuel

PS Toch schoon dat juist dit mijn 1000ste post mag zijn. Smile
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 10:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het bovenstaande neemt overigens niet weg dat ik de mening van Jimbo deel (inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit). De Brouwers Verzet verdienen alle krediet.

Een infuuske met jong bloed kan nooit kwaad. Vraag maar aan de Lance. Daarenboven zijn hun bieren zeker in orde, met het oud bruin als uitschieter.

Maar laat Mark hun uitleg bij hun IPA niet lezen... Twisted Evil

Manuel

Laatst aangepast door Manuel op Di Feb 05, 2013 10:41 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

De enige reden waarom ik uberhaupt weet dat er zoiets als een przewalski-paard bestaat, is omdat ik ooit door een sadistische leraar Nederlands werd onderworpen aan de grote dicteeen der Nederlandse taal (ja, Manuel, daar ontbreken hoofdletters en zo). Het enige woord dat we fout mochten schrijven was Przewalski, omdat de leraar dat zelf niet kende. Dat heeft eerder averechts gewerkt, want niet alleen blijf ik het fout schrijven, ik ga ook nog altijd tegen de klink van zijn auto plassen.

Voorheen kende ik trouwens maar n paard: rond, rood, en dun gesneden voor tussen de boterham.

Maarreuh, om bondig samen te vatten: heb je opt festival in Bruhhe een realistische kans om de namiddag te spenderen op een stoel, aan een tafel (waarbij je Manuel achter het bier stuurt), of is dat eerder uitgesloten? Dat is voor mij nog altijd de conditio sine,... allez, de conditio,..., de, euh, dinges om van een (bier)festival te kunnen genieten. Ook al omdat ik altijd een boek schrijf per bier dat ik proef, en dat wil toch beter lukken indien gezeten aan een tafel. Allez, een boek, het is te zeggen, Manuel vindt dat toch, dat ik te lang schrijf en derhalve te traag drink. Geen idee waarom hij daar zo over moet katten aangezien hij ondertussen toch maar staat aan te schuiven voor een nieuwe pint voor mij. Om dan terug te komen met iets dat ik niet gevraagd had, alsook met het telefoonnummer van de Dochter van de Korenaar. Ik ga m toch eens moeten vertellen dat dat geen meiske is.

Jimbo
(gaat verder ook alleen naar Plustival, vanwege de zitplaatsen)
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
De enige reden waarom ik uberhaupt weet dat er zoiets als een przewalski-paard bestaat, is omdat ik ooit door een sadistische leraar Nederlands werd onderworpen aan de grote dicteeen der Nederlandse taal

De reden waarom ik het ken (en ik dacht al dat het fout geschreven was, maar ik was te lui om het te googlen) is dat ik toen ik een jaar of 7-8 was ik een "Mijn Eerste Dierenencyclopedie" kreeg waar om weet ik veel wat voor reden naast de kip, de meerkoet, de kameleon en de koe dat beest instond. Die naam heeft op de 8-jarige strever in mij zo'n indruk gemaakt dat ik het nooit vergeten ben.

maar on topic: het was blijkbaar toch ook aanschuiven om binnen te raken in Brugge, dixit onze vice-voorzitter.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 10:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:
Maar laat Mark hun uitleg bij hun IPA niet lezen... Twisted Evil

De ware toedracht werd hen reeds persoonlijk uit de doeken gedaan... Razz
En ze vroegen ook waar ze een handpump konden vinden, voor hun oud bruin. Het komt dus wel in orde met die mannen.
http://www.angramltd.com/products/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
Dennoman schreef:
Voorlopig is [Brouwers-Verzet] marketing-over-talent wel.

Qu?

Hun Oude Bruine is uit de kunst.
Alle respect voor Brouwers Verzet dat ze het aankunnen en durven een Oud Bruin op de markt te gooien. Alle respect daarvoor. Enkel en alleen zou die azijnsteek eruit moeten. Overigens is het reeds een pracht van een bier.

Het volgende beweren; "Marketing-over-talent" is dan weer "n'importe quoi". Maar goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 11:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
Maarreuh, om bondig samen te vatten: heb je opt festival in Bruhhe een realistische kans om de namiddag te spenderen op een stoel, aan een tafel (waarbij je Manuel achter het bier stuurt), of is dat eerder uitgesloten? Dat is voor mij nog altijd de conditio sine,... allez, de conditio,..., de, euh, dinges om van een (bier)festival te kunnen genieten.

Zeker mogelijk als je vroeg na de middag arriveert en een plaats aan een tafel bemachtigt. Daarna: highly unlikely, uiteindelijk staat 90% van de mensen recht (of zit de trappen aan in/uitgang te blokkeren)
Buiten was er continu zitplaats, maar dat leek me toch lichtelijk fris in de wind.
Dennoman
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 12:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
Dennoman schreef:
Voorlopig is [Brouwers-Verzet] marketing-over-talent wel.

Qu?

Hun Oude Bruine is uit de kunst. Natuurlijk is daar niet eerst de schoorsteen van een oude mouterij mee gespoeld, en evenmin is het gerijpt op vaten van notenhout uit oude Rolls-Royce interieurs. Het wordt ook geenzins gespiked met handgestoken turf uit de Highlands waar eerst een strikt gelimiteerd aantal Preszwalski-paarden op heeft mogen urineren.

Da's weer zo'n typische (doch eloquente Smile ) uitvlucht om een brouwerij te verdedigen die vrij flets bier maakt, ondanks de boude twist die ze eraan geven. Ze kondigen zichzelf aan als jonge, innovatieve brouwerij en hun naam impliceert dan ook heel wat bombarie. La Rsistance tegen de smaakloze bieren produceert zelf niet verschrikkelijk veel beter.

Ik heb al hun bieren geproefd en was van geen enkele onder de indruk. Dat mag hopelijk nog zonder meteen als biersnob te worden aanzien. Ik blijf echter achter hun project/filosofie staan en hoopte dan ook dat hun whiskystout lekker was. Een vraag waar ik overigens nog geen repliek op heb gekregen.
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 1:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dennoman schreef:
Da's weer zo'n typische (doch eloquente Smile ) uitvlucht om een brouwerij te verdedigen die vrij flets bier maakt,

Bij flets bier stel ik me toch iets anders voor. Ik heb er even mijn excelleke bijgehaald om eens te checken wat ik ook alweer van de bieren van Brouwers Verzet vond.

Op het ZBF van vorig jaar dronk ik hun Foederbier, hun Oud Bruin en hun Rebel Local Nitro. Op mijn onovertroffen, doch nog steeds te patenteren scoreschaal halen die bieren stuk voor stuk een score die zich misschien het best laat vertalen als 'goed' tot 'zeer goed'. Allez, ze haalden 3,5 op 5 Smile Bij mij is dat verre van flets. Zijn het smaakbommen waar je een week voor nodig hebt om van te bekomen? Nee, niet direct. Het zijn wel bieren die duidelijk boven de middelmaat uitsteken. Ah ja, want middelmatig, dat is 2,5 op 5 Smile

Ik vind het lovenswaardig dat ze nu al in staat zijn om een constante kwaliteit te leveren met niet voor de hand liggende bierstijlen. Ze hebben duidelijk nog groeimarge (lees: ze moeten nog veel leren), maar het zijn volgens mij geen poseurs. Met een beetje geluk zijn het blijvertjes die gaandeweg een degelijk vast gamma kunnen uitbouwen, aangevuld met interessante experimenten en extremere bieren. Een beetje zoals de Dochter van de Korenaar dus Cool

Manuel
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 3:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dennoman schreef:
Ik heb al hun bieren geproefd en was van geen enkele onder de indruk. Dat mag hopelijk nog zonder meteen als biersnob te worden aanzien

Dat mag. Zeg dat ik het gezegd heb. En eenieder die het daar niet mee eens is, moogt ge langssturen voor een stevige portie billenklets. Allez, toch als de onverlaat wel iets wegheeft van een 18-jarige Scarlett Johansson.

Maar los daarvan is er nog wel een verschil tussen niet onder de indruk zijn, en iets als marketing over talent omschrijven. Het bieraanbod is niet zwart-wit. Er zijn grijstinten. Zon vijfitg, naar ik heb vernomen.

Weette wat het is? Volgens mij zijt ge zonder het te beseffen een slachtoffer van het pilsaxioma. Dat ge dat niet beseft is niet omdat ge een onnozele knuppel zou zijn (waarmee ik vooralsnog niets uitsluit), ge beseft dat niet omdat het pilsaxioma iets is wat ik zojuist zelf heb uitgevonden. Vandaar ook de bijzonder intelligent klinkende benaming.

Het pilsaxioma dicteert dat de allerbeste pils ter wereld (laten we hem Stella noemen) nooit beter zal smaken dan het beste abdijbier ter wereld (laten we het Black Damnation Mocha Bomb noemen, of nee, toch maar iets korter: Leffe Blond), botweg omdat pils per definitie minder smaak heeft dan abdijbier. Een pils zal dus louter subjectief nooit evenveel indruk kunnen maken als een abdijbier, tenzij je de scores gaat normaliseren naar de bierstijl, maar zo autistisch ben zelfs ik niet. Objectief zouden we eigenlijk moeten zeggen: Stella is even goed als Leffe Blond (binnen de muren ve brij worden bieren overigens op deze manier gequoteerd, en maar goed ook).

Maar Stella s niet even goed als Leffe Blond. Leffe Blond is gewoon lekkerder. Veel lekkerder. Punt uit.

Die Stella, die krijgt derhalve van mij ook maar 3,5/5 op de SDMVMGH-schaal, zelfs terwijl ik zit te denken: Wow, beste pintje ooit. En die Leffe Blond, die krijgt 5/5, want ik zie die misschien nog wel gevenaard worden, maar nooit meer overtroffen. En dan kom je op een punt dat je twee dingen kan doen:

1) je kan dan denken: Bwa, voze Stella, 3,5/5 is me de moeite niet als ik evenzo 5/5 kan drinken, dus vanaf nu drink ik alleen nog Leffe Blond, want ik heb maar n lever, en dievannons zaagt nu al zo hard als ik een pintje drink, dus het bier kan me maar beter zonder hapering van mijn sokken blazen, of
2) je kan denken: Miljaardenondedju, wat een fantastische pils, dit wordt mijn huisbier. En die Leffe, die drink ik nog wel eens bij speciale gelegenheden (bvb als die film waarin Scarlett naakt gaat eindelijk eens uitkomt), of gewoon, als ik er zin in heb

Merk op dat dat niks met vermeend snobisme te maken heeft. Zelfs de eerste optie niet. Het is een kwestie van voorkeuren.

Ik kan me evenwel niet inbeelden dat een bierliefhebber een hele leven lang content zou zijn met enkel bieren te nuttigen uit de Leffe Blond categorie (ja ja, t is al goed, mijn voorbeelden zijn eerder onoordeelkundig gekozen). Soms wil je toch nog eens gewoon iets vh niveau van een Stella, neen? Zeg eens eerlijk, Dennoman, snak jij nooit eens naar een Rodenbachje op een terras? Of naar een frisse Limburgse Witte na een avondje toneel? Mot het echt altijd iets zijn met ingredinten die eerst het darmkanaal van een bedreigde diersoort hebben gepasseerd?

Welnu, plaatst ne keer die Rodenbach naast een B-V Oud-Bruin. En we zijn er.

Door dat pilsaxioma komen onwillekeurig de oude(re), eenvoudigere bierstijlen wat in de onderdrukking tegen de bieren-nieuwe-stijl, die minstens gelagerd worden op vaten die eerst eens door St.Bernardhonden van de Mont-Blanc zijn gerold, na de eerste sneeuwval. Maar dat neemt niet weg dat ouwe getrouwe stijlen in hun eigen domein nog altijd meer dan hun mannetje kunnen staan. En nog altijd hun plaats op de bierkaart hebben (letterlijk en figuurlijk).

De aandachtige lezer die derhalve tot hier is geraakt heeft natuurlijk allang begrepen dat het pilsaxioma niet meer is dan appelen met peren vergelijken, maar dan kon ik niet doen alsof ik een autoriteit ben in het volzeveren van fora.

Tl;dr en/of Cliff-notes: Neen, het bier Oud-Bruin van BV maakte op mij niet dezelfde indruk als pakweg de Mocha Bomb, maar Brouwers-Verzet als brouwerij maakt op mij wl evenveel indruk als pakweg de Struise Brouwers. Flets bier foutloos brouwen is een even grote kunst als uitpakken met een smaakbom (de Struise kunnen overigens beiden, om bij pakweg hetzelfde voorbeeld te blijven, getuige hun Blonde en Rosse).

Jimbo
(gaat een belleke doen naar C. Britto, betreffende royalties)

(*) SDMVMGH = Schaal die Manuel van mij gestolen heeft.
Naar boven
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 3:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Jimbo"]
Dennoman schreef:
(*) SDMVMGH = Schaal die Manuel van mij gestolen heeft.

krom van't lachen.
hoe kom je der bij.

Ik heb hun oud bruintje geproeft toen ze het bij de ranke kwqamen over steken, en moet zeggen, zo jong wastie lekker , fris en nog ewa fruitig.
Als ik nu lees dat ze een azijnsteekje hebben, das dan heel spijtig eigenlijk
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dennoman schreef:
... Ik blijf echter achter hun project/filosofie staan en hoopte dan ook dat hun whiskystout lekker was. Een vraag waar ik overigens nog geen repliek op heb gekregen.

Ik dacht dat die vraag enkel sloeg op stikstof vs CO2, waar ik copmleet het raden naar heb.
Wat de smaak betreft van Oakey Mokey: prima stout, stevige body om maar 7,5 % te zijn en des te indrukwekkender omdat we daarvoor al een paar van de andere stouts van die sterkte geproefd hadden.
Best wel goed qua balans zodat je de whiskey toets er gelukkig voldoende kan uithalen.
Oh, en bij de eerste paar slokken... blauwe kaas. Niet in de zin van scherpe Roquefort toestanden, maar meer een Fourme d'Ambert, zachte blauwe dus. Ik heb niet het flauwste idee hoe dat komt maar het is zeker apart.
Dennoman
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
...

Toegegeven: n van de beste forumposts de laatste jaren, wat niet wegneemt dat ik het niet geheel eens ben Smile

Wellicht is Brouwers Verzet een slachtoffer van de esthetiek die ze voor zichzelf uitgekozen hebben. Grote, schreeuwerige letters en felle kleuren op de etiketten roepen nu eenmaal een zekere punky sfeer op die fel doet denken aan BrewDog. Wanneer ze dan stijlen op ons loslaten zoals twee IPA's en een winterbier met mystery ingredient, dan wek je hoge verwachtingen.

Mij moet je niet leren dat Struise zich niet meteen in de gekste projecten heeft gestort. Ook zij zijn begonnen met een witbier en een amber als hun eerste brouwsels, maar zijn pas hoge ogen beginnen gooien met hun Pannepot, en dr maak je het verschil. De perfecte combinatie tussen traditionele knowhow en een flinke set kloten wat smaak betreft. Dr win je prijzen mee en drdoor gaan mensen je in de gaten houden. Als men tussen die fases ergens was gestopt, was Struise vandaag de dag lang niet geweest wat ze nu zijn.

En ja, Brouwers Verzet blijft vooralsnog ook een beetje in dat stramien vastzitten. Alleen kraaien zij nogal wat hoger van de toren. Ze noemen hun Rebel Local een "IPA Verzet-stijl", maar de saaiheid van dat bier somt in combinatie met hun slogan perfect op wat er bij hen ontbreekt volgens mij. De durf om iets nieuws te doen, de durf om te innoveren. Ik begrijp wel dat je als kleine brouwerij eerst wat "veilige" bieren wil brouwen die volgens je businessplan goed zullen verkopen, om dan later hopelijk met boeiender spul op de markt te komen.

Bij Brouwers Verzet heb ik echter veel te sterk het gevoel dat ze hun commerce nu al op de voorgrond plaatsen, en de gedachte aan heel goed bier nog ver te zoeken is. De "craft"-filosofie is in ons Belgenland altijd slecht onthaald: niks te speciaal doen h jongens! Balans, veiligheid en degelijkheid! Het is de laatste jaren bewezen dat brouwerijen die zich daarvan durven losrukken, goed scoren. Ik dacht echt dat Brouwers Verzet er zo eentje ging zijn, een nieuwe Dolle of Struise in wording, maar misschien had ik het mis.

De vergelijking genre per genre gaan doorvoeren heeft relatief weinig nut, zeker als je het enkel gaat doortrekken tegenover waterige en weinig interessante "fabrieksbieren" als een Rodenbach. Dan zou ik ook kunnen vergelijken met een Petrus Oud Bruin van Bavik, per slot van rekening een veel grotere brouwerij dan Brouwers Verzet, die wl een stuk meer gebalanceerd is.

Mijn punt is: als je je product durft verkopen als iets met dikke harige ballen, bewijs dat dan ook en "cut the bullshit".
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 8:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

We raken hier wel redelijk off-topic geloof ik...

Wat de brouwers Verzet betreft ben ik het nogal oneens met Denno. Ga eens naar een bierfestival en wat zie je: een deel van de standen is bemand met mensen die niet de brouwers zijn en in het slechtste geval ook duidelijk niet veel van bier kennen. Gevolg: ze gieten de kliekjes uit 3 flessen samen tot wat ze dan een bier noemen.

De brouwers verzet staan er altijd zlf. Sympathieke jonge gasten, klaar voor een woordje uitleg, geen gezever.

Dat ze niet vernieuwend zijn... tja, maar wel degelijk. Wat dat vernieuwende betreft, ik weet niet hoe het zit in uw vriendenkring, maar in mijn vriendenkring zijn er heel wat mensen die graag eens een goed bier drinken zonder op zoek te zijn naar de meest bizarre, vergezochte,... en voor hen vind ik de brouwers Verzet een meer dan interessante brouwerij.

Wat mij betreft verdienen ze alle krediet.

Om dan op uw vraag te antwoorden aangaande de Stout: Tot mijn spijt ben ik er niet toe gekomen die te proeven. Een mens moet keuzes maken en de St-Cannarus had mijn goesting in die stijl wat bedorven.
mumares
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 5:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dennoman schreef:
Jimbo schreef:
...

Toegegeven: n van de beste forumposts de laatste jaren, wat niet wegneemt dat ik het niet geheel eens ben Smile

Wellicht is Brouwers Verzet een slachtoffer van de esthetiek die ze voor zichzelf uitgekozen hebben. Grote, schreeuwerige letters en felle kleuren op de etiketten roepen nu eenmaal een zekere punky sfeer op die fel doet denken aan BrewDog. Wanneer ze dan stijlen op ons loslaten zoals twee IPA's en een winterbier met mystery ingredient, dan wek je hoge verwachtingen.

Mij moet je niet leren dat Struise zich niet meteen in de gekste projecten heeft gestort. Ook zij zijn begonnen met een witbier en een amber als hun eerste brouwsels, maar zijn pas hoge ogen beginnen gooien met hun Pannepot, en dr maak je het verschil. De perfecte combinatie tussen traditionele knowhow en een flinke set kloten wat smaak betreft. Dr win je prijzen mee en drdoor gaan mensen je in de gaten houden. Als men tussen die fases ergens was gestopt, was Struise vandaag de dag lang niet geweest wat ze nu zijn.

En ja, Brouwers Verzet blijft vooralsnog ook een beetje in dat stramien vastzitten. Alleen kraaien zij nogal wat hoger van de toren. Ze noemen hun Rebel Local een "IPA Verzet-stijl", maar de saaiheid van dat bier somt in combinatie met hun slogan perfect op wat er bij hen ontbreekt volgens mij. De durf om iets nieuws te doen, de durf om te innoveren. Ik begrijp wel dat je als kleine brouwerij eerst wat "veilige" bieren wil brouwen die volgens je businessplan goed zullen verkopen, om dan later hopelijk met boeiender spul op de markt te komen.

Bij Brouwers Verzet heb ik echter veel te sterk het gevoel dat ze hun commerce nu al op de voorgrond plaatsen, en de gedachte aan heel goed bier nog ver te zoeken is. De "craft"-filosofie is in ons Belgenland altijd slecht onthaald: niks te speciaal doen h jongens! Balans, veiligheid en degelijkheid! Het is de laatste jaren bewezen dat brouwerijen die zich daarvan durven losrukken, goed scoren. Ik dacht echt dat Brouwers Verzet er zo eentje ging zijn, een nieuwe Dolle of Struise in wording, maar misschien had ik het mis.

De vergelijking genre per genre gaan doorvoeren heeft relatief weinig nut, zeker als je het enkel gaat doortrekken tegenover waterige en weinig interessante "fabrieksbieren" als een Rodenbach. Dan zou ik ook kunnen vergelijken met een Petrus Oud Bruin van Bavik, per slot van rekening een veel grotere brouwerij dan Brouwers Verzet, die wl een stuk meer gebalanceerd is.

Mijn punt is: als je je product durft verkopen als iets met dikke harige ballen, bewijs dat dan ook en "cut the bullshit".

Snap niet waarom je hen steeds probeert te pakken op hun etiketten. Hun marketing kun je toch ook in de verste verte niet vergelijken met Brewdog. Ik vind de bieren van Brouwers Verzet trouwens beter dan die van Brewdog.
Er is zeker plaats voor jonge gasten die iets willen proberen. Zeggen dat ze niet innovatief zouden zijn is ook op flessen getrokken. Je moet al redelijk wat lef hebben om je aan een Oud Bruin te wagen die deftig is.
En hoezeer ik De Dolle ook wardeer en apprecieer, vernieuwend kun je hen vandaag de dag niet noemen. Wat ze doen doen ze meer dan uitstekend, dat wel.
De Struise zijn dan weer doorgeslaan in de andere richting.
Geef die gasten nog wat krediet en ze komen er wel
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Bierfestivals & andere bierige aktiviteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: